Наукові дослідження

ЗАМОК У ЗБАРАЖІ 1474 Р.: КРІЗЬ ПРИЗМУ ПОЛЬСЬКИХ ІСТОРИЧНИХ ХРОНІК ХVІ-ХVІІІ СТ.

В статті розглянуто передумови та обставини нападу татар на Поділля і Русь в 1474 р. згідно польських історичних хронік ХV-ХVІ ст. Встановлено роль хана Айдори (Хайдар-Гірея) та Яна (Івана) Збаразького у подіях під Збаражем в 1474 р. Узагальнено основні характеристики оборонно-фортифікаційних та сакральних пам'яток літописного Збаража на основі писемних джерел та документів ХVІ ст.

Докладніше

КОЛЕКЦІЯ ПАМ’ЯТОК ЧЕРНЯХІВСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ФОНДАХ НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАПОВІДНИКА «ЗАМКИ ТЕРНОПІЛЛЯ»

У статі розглядається процес формування та поповнення археологічної колекції заповідника матеріалами черняхівської культури, розкрито історію дослідження деяких пам’яток даного періоду, проаналізовано та охарактеризовано зразки матеріалів черняхівської культури, що віднесені до основного музейного фонду та зберігаються у сховищах Національного заповідника «Замки Тернопілля».

Докладніше

КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ РАЇНИ МОГИЛЯНКИ КНЯГИНІ ВИШНЕВЕЦЬКОЇ В УКРАЇНСЬКІЙ ОСВІТІ ТА КУЛЬТУРІ

У статті висвітлено життя та діяльність Раїни Могилянки княгині Вишнівецької, відомої меценатки XVII століття. Подано аналіз її культурно-освітньої та благодійної діяльності.

Докладніше

КОЗАЦЬКА ТЕМАТИКА В ЕКСПОЗИЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАПОВІДНИКА «ЗАМКИ ТЕРНОПІЛЛЯ»

У статті проаналізовано відображення українського козацтва і його героїки в експозиціях Національного заповідника «Замки Тернопілля». Описано творчі доробки на козацьку тематику художників Івана Яворського та Івана Бортника, а також дерев‘яні скульптури Володимира Лупійчука.

Докладніше

ТВОРЧА СПАДЩИНА ТАРАСА ЛЕВКІВА У ФОНДАХ НАЦІОНАЛЬНОГО ЗАПОВІДНИКА «ЗАМКИ ТЕРНОПІЛЛЯ»

У статті зроблено спробу аналізу частини творчої спадщини митця Тараса Левків – уродженця села Мала Березовиця Збаразького району, що представлена в експозиції Національного заповідника «Замки Тернопілля».

Докладніше

Вишневецький палацовий ансамбль як елемент європейських політичних практик XVIII ст.

Стаття присвячена новим методологічним підходам до відтворення змісту Вишневецького палацового ансамблю XVIII ст. з позицій європейських політичних практик.

Докладніше